یکشنبه ۱۵ مرداد ۰۲

اعتماد به نفس در مسابقات جودو

آموزش تخصصي جودو ، دانلود فيلم آموزش جودو

اعتماد به نفس در مسابقات جودو

۲,۱۱۶ بازديد

اعتماد به نفس در مسابقات جودو

شايد براي شما هم اتفاق افتاده باشد كه وقتي وارد محل برگزاري مسابقات جودو مي شويد با ديدن جو حاضر در سالن ( يك ميدان تاتامي وسط و ده ها نفر دورش ايستاده اند و روي تاتامي زوم كرده اند) وا بريد و اصلا فن هاي شگردتان را هم فراموش كنيد ولي وقتي اسمتان را در بلندگو مي خوانند كه خودتان آماده كنيد يكم از ترستان بريزد و وقتي كه مسابقه شروع مي شود كلا ترستون بريزه ،خوب ما با اين دسته از افراد كه زود ترسشون مي ريزه و دل شير دارن كاري نداريم ( همچنين تمام مسابقه بده هاي ايران كه چندين بار روي تاتامي مسابقات رفتند و كلا ديگه هيچ ترسي ندارند ) ما مي خواهيم يك گپي با آنهايي بزنيم كهه حتي وقتي روي تاتامي مسابقه هم مي روند هنوز توي فكرند و اصلا توي حال مسابقه نيستند ، خوب كافي است قبل از مسابقه:
۱-از خودتان سوال كنيد: “بدترين نتيجه چيست؟” بيش از اندازه مسائل را در ذهن خود پر اهميت جلوه ندهيد، پيش از اينكه اتفاقي بيفتد، نگران خوب يا بد شدن آن نباشيد. ميزان انرژي انسانها نامحدود است، بنابراين سعي كنيد از آن در جهت اجراي فن خود كمك بگيريد نه در راه تلف كردن اين انرژي آن هم براي نگراني حول محور اتفاق هايي كه هنوز به وقوع نپيوسته اند. زماني دست بعمل بزنيد كه قدرت كنترل بر روي حريف را داشته باشيد. تا جايي كه مي توانيد از انرژي خود در راه صحيح استفاده كنيد.
۲-خودتان را از شر نق زدن و صداهاي منفي دروني خلاص كنيد. اين صداهاي منفي و منتقد دروني جلوي هرگونه پيشرفتي را مي گيرند. براي رهايي از اين صداها مي توانيد در ذهن خود يك كليد كنترل صدا خلق كنيد و هر گاه احساس كرديد كه تن اين صداها در حال بالا رفتن است، پيچ كنترل صدا را بچرخانيد تا ديگر اثري از آن باقي نماند؛ يا مي توانيد گوينده ي اين صداها را شخصيت هاي كارتوني در نظر بگيريد. فكر مي كنيد اگر دانل داك يا ميكي موس از شما انتقاد كنند، بايد آنها را جدي بگيريد؟ هدف اين است كه به هر حال به طريقي بتوانيد خودتان را از اين صداها رهايي بخشيد. اگر دائماً صداهايي كه در سرتان وجود دارد در حال انتقاد كردن باشند، فلج مي شويد و هيچ كاري نمي توانيد انجام دهيد. از سوي ديگر اگر صداهاي افراد مضحكي را بشنويد كه در حال انتقاد از شما هستند، به آنها ريشخند زده و به كارتان ادامه مي دهيد.
۳- زمانيكه قرار است براي اولين بار روي تاتامي مسابقات رسمي برويد ، از همين حالا در ذهن خود مجسم كنيد كه كل مسابقه را با موفقيت به پايان رسانده ايد. چشم هايتان را روي هم بگذاريد و در ذهن خود به وضوح تجسم كنيد كه در كليه برنامه ريزي ها موفق بوده ايد و نتيجه كار چيزي جز افتخار و كاميابي نبوده است. ذهن شما تفاوت ميان تجسم هاي واضح و اموري كه در حقيقت اتفاق مي افتند را نمي داند. به همين دليل با بكارگيري هر ۵ حس خود آن را تا آنجا كه مي توانيد به وضوح و واقعيت عيني نزديكتر سازيد.
۴- به خاطر داشته باشيد زمانيكه دنبال كاري نمي رويد، شانس موفقيت در آن را به طور ۱۰۰% از دست مي دهيد. وقتي جسارت به خرج ندهيد، به هيچ چيز نمي رسيد. براي آنكه به چيزهايي كه مي خواهيد دست پيدا كنيد، بايد آنها را با تمام وجود خود بخواهيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.