یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۰۳

رعايت آداب در جودو

آموزش تخصصي جودو ، دانلود فيلم آموزش جودو

رعايت آداب در جودو

۴,۱۷۳ بازديد

هر دو حريف ، قبل و بعد از تمرينات جودو يا شركت در مسابقه به يكديگر تعظيم مي كنند . تعظيم بيانگر احترام و سپاسگزاري است . اين تشكر از حريف بخاطر فرصتي است كه وي در اختيار شما گذاشته تا بتوانيد تكنيك خود را توسعه دهيد . تعظيم كردن هم از حالت نشسته و هم از حالت ايستاده اجرا مي شود .

دو حريف براي آنكه بتوانند از حالت نشسته به يكديگر تعظيم كنند ، بر روي زمين زانو مي زنند و در اين حالت ، به فاصله ۱/۵ در مقابل يكديگر مي نشينند . در اين حالت قسمتهاي روي پا با تشك تماس مي يابد ، زانوها كمي باز مي شوند ، مفاصل راني روي پاشنه هاي پا و دستها روي رانها قرار مي گيرند . (تصوير ۲۱) سپس دستها در فاصله ۱۲-۱۰ سانتي متري در جلوي زانوها و روي تشك قرار مي گيرد و نوك انگشتان دستها نيز كمي بطرف داخل مي چرخد . در حاليكه سر و گردن و پشت در خط مستقيم قرار مي گيرند ، افراد از ناحيه كمر خم مي شوند (تصوير ۲۲)

 

رعايت آداب در جودو

به ادامه مطالب برويد

 

رعايت آداب در جودو - كودوكان جودو

 .

رعايت آداب در جودو - كودوكان جودو

۲۳ – اين تصوير كه از پشت گرفته شده است و نشان مي دهد كه در اين حالت رسمي نشستن ، چطور پاها بر روي زمين قرار مي گيرند . اين حالت را « سي زا » مي نامند .

 .

رعايت آداب در جودو - كودوكان جودو

.

رعايت آداب در جودو - كودوكان جودو

.

رعايت آداب در جودو - كودوكان جودو

۲۶ – هنر جويان كودو-كان بعنوان بخشي از تمرينات خويش در حالت رسمي مي نشينند .

 

دو حريف براي تعظيم كردن از حالت ايستاده ، در فاصله دو متري از يكديگر و در حالت خبردار مي ايستند ( تصوير ۲۴) . سپس از ناحيه كمر به جلو خم شده ، بطوريكه دستهايشان از پهلوها به جلو پاهايشان حركت مي كند تا اينكه بدنشان يك زاويه تقريباً ۳۰ درجه اي را تشكيل دهد (تصوير ۲۵) .

تعظيم كردن از حالت نشسته ، رسمي تر از تعظيم كردن از حالت ايستاده است و هميشه قبل و بعد از تمرين كاتا ، اجرا مي شود . يك جودوكار در هنگام ورود به دوجو و ترك آن ، به مربيان و جودوكاران رده بالاتر از حالت ايستاده تعظيم مي كند و قبل و بعد از « رندوري‌ » نيز ممكن است از حالت ايستاده تعظيم كند و يا شكل مختصري از تعظيم از حالت نشسته را اجرا نمايد كه در آن پنجه و پاشنه پا كمي بلند مي شود .

هر دو حريف بنابر شرايط ، مي توانند از فاصله بيشماري به يكديگر تعظيم كنند ، اما تعظيم بايد هميشه به صدق و صفا آميخته باشد .

بعبارت ديگر از هنرجويان جودو انتظار مي رود كه آداب مناسب را در « دوجو » بجاي آورند . « دوجو » محلي نيست كه در آن از مسائل بيهوده صحبت بميان آورد يا بتوان بطرز نامناسبي در آن رفتار كرد .

هنرجويان بايد پس از تمرين يا برگزاري مسابقه از محوطه خارج شوند و در هنگام استراحت نيز تمرينات سايرين را مشاهده كنند تا از اين طريق بتوانند مطالبي فرا گيرند . اعمالي از قبيل : خوردن ، آشاميدن و سيگار كشيدن در « دوجو » ممنوع است و هنرجويان موظفند كه دوجو را تميز و پاكيزه نگهدارند .

 

بهداشت فردي نيز داراي اهميت فراواني است . هنرجويان بايد تميز و پاكيزه باشند و ناخنهاي انگشتان دست و پا را كوتاه كنند تا به سايرين آسيبي وارد نشود . « گي جودو » بايد بطور منظم شسته شود و هرگونه پارگي نيز بلافاصله مرتب كنند . فرد براي آنكه بتواند حداكثر استفاده را از تمرينات بنمايد بايد هميشه در خوردن ، آشاميدن و خوابيدن ، اعتدال را رعايت كند .

منبع: http://www.judo-waza.ir

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.