جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

بازگشت به تمرينات بعد از مصدوميت در جودو

آموزش تخصصي جودو ، دانلود فيلم آموزش جودو

بازگشت به تمرينات بعد از مصدوميت در جودو

۳,۰۷۵ بازديد

بازگشت به تمرينات بعد از مصدوميت در جودو


سؤال هاي زيادي از طـرف كسـاني كـه بـه تـازگـي صدماتجسـمـي وارده در بـاشــگـاه هـاي جودو را پشــت سرگـذاشته اند و مي خواهـند دوباره به سمت جودو بازگردندپرسيده مي شود، اما خيلي مشتاق براي پـاسخگويي به آنـهـا نـبـودم چـون فـكر مـي كـنـم بـهـتـر اســت كه بيماران تـوصيـه ي پـزشـكـان خود را ناديده نگيرند.

به ادامه مطالب برويد

اما اگر پزشكتان مـخالــفتي با بازگشت شما به باشگاه جودو نداشته است، من مـي تـوانـم نـكــــات بسيار مفيدي برايتان يادآور شوم تا از آسيب ديدن دوباره تان جلوگيري كند و بازگشت شما را بهوضعيت سابق ساده تر كند.


بهبودي شما ارجحيت دارد
وقتي بفهميد كه بهبودي و باز يافتن دوباره ي سلامتـــيتان
بــر همه چيز مقدم است، انتظاراتتان از آنچه مي توانيد در
بـاشـگاه ورزشي به دست آوريد معقول تر خواهد بود. بهتر
اســـت قبل از اينكه شروع كنيد دوباره پنج پوند ماهيچه ي
نو بسازيد، ماهيچه ها، استخوان ها، تاندون ها و مفصل هايتان بهبود يافته و ترميم شده باشند.

به خاطر داشته باشيد كه باز يافتن سلامتيتان بسيار مهم تر از هر چيز است. مثلاً اگر آرنج دست راستتان صدمه ديده است، مسلم است كه نمي توانيد به باشگاه برگشته و وزنه بزنيد. اما مي توانيد در اين زمان تا بهبودي كامل آرنجتان تمرينات مربوط به پا را انجام دهيد. پس عجله نكنيد. بگذاريد تا عضو صدمه ديده كاملاً بهبود يابد.

اگر اذيتتان مي كند، انجامش ندهيد!
درد هميشه نشانه ي خطر است. پس هنگام تكنيك هاي جودو ، رندوري يا نه وازا به اين مسئله كاملاً توجه داشته باشيد و اگر دردي در نقطه ي صدمه ديده حس كرديد از آن آسان نگذريد. خوشبختانه، معمولاً تمرينات ورزشي بسياري براي كار كردن روي ماهيچه ها وجود دارد. و از آنجا كه نبايد تمريناتي با شدت زياد روي نقاط آسيب ديده انجام دهيد، ميتوانيد از تمرينات سبك با شدت كم استفاده كنيد.

در اينجا به چند نمونه از اين صدمات و آسيب هاي جسمي و تمرينات مربوط به هر كدام اشاره مي كنيم.

آرنج، عضلات دوسر و سه سر
اگر در اين نواحي از بدنتان احساس درد مي كنيد، لزوماً بايد از تمرينات مربوط به اين نواحي پرهيز كنيد. مي توانيد تمريناتي با شدت كم تا متوسط در دوره هاي يك ربع، دو ربع و سه ربع ساعت انجام دهيد. اگر نمي توانيد يك دوره تمريني را بدون درد انجام دهيد، حتماً  بايد از تمرينات مربوط به آن عضو خودداري كنيد.


شانه

در مواقعي كه عضو آسيب ديده شانه ها باشند مي توانيد از دستگاه اسميت براي تمرين استفاده كنيد. چون در اين حالت مي توانيد به راحتي فشار و شدت وارده بر شانه ها را كنترل كنيد. همچنين مي توانيد با دمبل هاي وزن پايين با شدت كم نيز ورزش كنيد.

عضلات سينه
براي اين اعضاء نيز دستگاه اسميت وسيله ي خوبي براي تمرين مي باشد چون با تنظيم شدت  و فشار مي توانيد از بروز درد در نواحي صدمه ديده جلوگيري كنيد. از دمبل سبك هم مي توانيد استفاده كنيد اما دست ها را بايد تك تك ورزش دهيد نه با هم تا شدت وارده به نواحي سينه كمتر شود.

زانوها، عضلات جلو ران و پشت زانو
در اين موقع مي توانيد از دستگاه هاي مربوط به پا استفاده كنيد اما شدت آنها بايد محدود باشد. سعي كنيد از شدت پايين شروع كرده و تا حد متوسط بيشتر جلو نرويد و فقط روي مفصل ها و ماهيچه ها كار كنيد.

آرام آرام شروع كنيد…
ــــــــــــــــــــــــــــــــــ
اين تكنيك هاي جودو به شما كمك مي كند كه هم ماهيچه ي جديد بسازيد و هم به عضلات و تاندون ها و مفصل هايتان اجازه دهيد كه به وضعيت سابق خود بازگشته و بهبود يابند. نكته ي مهم اين است كه حتماً بايد تمرينات را كم كم و آرام آرام جلو ببريد. از تمرينات سبك شروع كنيد.

توصيه هاي پزشكتان را ناديده نگرفته و به آنها عمل كنيد. با اين كار خيلي زود بهبودي خود را به دست آورده و مي توانيد باز هم مثل سابق از ورزش لذت ببريد.

 

منبع:http://www.starsofjudo.ir

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.